Sosyal medyanın başını çeken büyük ağların büyümeye devam edeceği, küçüklerin ise giderek küçüleceği bekleniyor. Daha önce arama motoru savaşlarına en son katılan halka olduğu halde açık ara öne geçen Google, aynı başarıyı, beklentilerin tersine, sosyal medyada da yapabilecek mi?
InSites Consulting adlı firmanın, SlideShare.com sitesinde de yer alan bir sunumu 2011 Sosyal Medya dünyası hakkında önemli bilgiler içeriyor. İşte öne çıkanlar :
- Dünyada 7 milyar insan var. 2 milyar internet, 1 milyar sosyal ağ kullanıcı olduğu tahmin ediliyor.
- Her gün sosyal ağlara erişen kullanıcı oranı %60 (600 milyon).
- Avrupa’da Facebook üyelerinin %58’i her gün Facebook’a erişmekte. Bu oran Twitter için %37, Orkut için %16, LinkedIn için %12.
- Avrupa ve ABD’de her bir kişi ortalama iki sosyal ağa üye iken bu sayı Brezilya’da 3, Hindistan’da 4 düzeyinde. Sosyal medya sadece Facebook’tan oluşmuyor yani.
- Bir oturuşta kullanıcı Facebook’ta 37 dakika, Twitter’da 23 dakika harcıyor.
- Kullanıcıların %80’i Twitter’dan haberdar, ama aktif kullananların oranı %16.
- Kullanıcıların %36’sı bir marka ile ilgili olarak sosyal ağlarda bilgi paylaşmış.
- Kullanıcıların %44’ü firmaların yeni ürün ya da reklam süreçlerinde kendi görüşlerinin de yer almasını istiyor.
- Kullanıcılar kişisel görüşlerini firmalara daha ziyade e-posta ile bildirmeyi tercih ediyor. Bunu firmanın web sitesi izliyor. Sosyal ağ siteleri mobil telefonlardan sonra dördüncü sırada.
- Şu an sosyal ağlara üye olanların %93’ü üyelikten çıkmayı düşünmüyor. Öte yandan %60’ı da yeni bir sosyal ağa üye olmayı düşünmüyor.
- Kullanıcılar sosyal ağlarda daha ziyade mahalle, okul, çocukluk ya da iş arkadaşlarıyla bağlantı kuruyor. Diğer bir amaç da markalar hakkında bilgi almak, gelişmeleri izlemek.
- En çok izlenen markalar medya, eğlence, moda, lüks tüketim alanlarındakiler.
- Dışarıdaki yaşamda bir marka ile ilgili sahip olunan imaj ile sosyal ağlarda görülen imaj kıyaslamasında Çinli kullanıcıların %63’ü aynı derken, Avrupa’da bu oran %28, ABD’de %27’dir.
- Avrupa’da sosyal ağ kullanıcıların %61’i çalıştıkları firmayla gurur duyarken, bundan sosyal ağlarda bahsedenlerin oranı ancak %19. Bu oranlar ABD’de %63 – %16, Çin’de %75 – %61 iken Japonya’da %40 – %18.
- Avrupa’da çalışanların %33’ünün işyerinden sosyal ağ erişimi yok. Bu oran ABD’de %35, Çin’de %4.
- Akıllı cep telefonu olanların sosyal ağ kullanım oranları daha yüksek.
- Akıllı cep telefonlarında yer alan uygulamaların çoğunluğu sosyal ağ uygulamaları.
- Avrupa’da internet erişimli akıllı telefonu olanların oranı %28 iken. Bu figür ABD’de %34, Çin’de %41, Hindistan’da %38.
- Avrupa’da akıllı cep telefonu olanlarında %56’sı her gün internete erişirken, bu oran Japonya’da %89.
Genel olarak değerlendirildiğinde ise büyük sosyal ağların büyümeye, küçüklerin ise küçülmeye devam edeceği yönünde bir eğilimden bahsedilmekte. Sosyal medya konusuna Google+ ile yeniden eğilen Google için kötü haber! Ancak Google, daha önce arama motoru dünyasına da en son girip, açık ara öne geçmişti.
“Dijital Kültür” Kitapçılarda ! http://tinyurl.com/66d52mh
Cumhuriyet Bilim Teknoloji (1282) – Ooof Off Line Köşesi – 14 10 2011
Yorum bırakın